Ikke nok å kunne høyden på fjella, Drillo

Norge har vært på fotballtur til Sør-Afrika, og Drillo har nok en gang vist at han ikke er den beste ambassadøren å sende utenfor grensene. I et intervju med Rbnett mener Kjetil Siem at «Norge kunne vist større glød og engasjement i forhold til den store ære landslaget ble tildelt ved å bli invitert til å spille den offisielle åpningskampen på det første VM-stadionet som er åpnet.»

Kjetil Siem er en fin fyr som nødig vil kritisere hjemlandet, og jeg antar at han er mye mer forbanna enn han gir inntrykk av. Sjøl har jeg fulgt saken i media, og jeg blir beklemt når Drillo har offet og stønnet over at han må dra det middelmådige laget med Vålerenga-reserver og folk jeg knapt har sett trynet på til VM-arrangøren for å åpne et av stadionanleggene sine. Det burde være en ære. Sør-Afrika stiller med prominente gjester og stor pokal – Drillo syter over lang flyreise, dukker opp med laget dagen før kampen og stiller til slutt med 14-15 spillere som er like umotiverte som han sjøl. Til vertskapet klager han på at det er løpebane rundt gressmatta, og når premieutdelingen skjer, er Drillo allerede gått i garderoben.

Jo Nesbø er en klok mann som kan dette med å besøke andre land. Og i sangen «Reisetips» synger han blant annet: «Tenk hva du vil, men gi den innfødte rett». Jeg vet at Drillo ikke er den som hører mest på musikk. Men jeg foreslår at han setter av 3 minutter og 56 sekunder og hører den sangen.

Det kan være mer nyttig enn å pugge høyden på fjellene og dybden på innsjøene.

Legg igjen en kommentar